21 Temmuz 2011 Perşembe

UNUTKANLIK...


uzunca bir zamandır,muzdarip olduğum bir konu var...''unutkanlık''...

çok sık unutur oldum,hele ki kuzey 'den sonra bu daha da arttı,mesela öncelerde acaba ne zaman emzirdim ben en son bu cocuğu diye uzun uzun düşünürdüm,hatda baktım çare olmayacak yazayım da unutmayayım demeye bile başlar hale gelmiştim...
gece mama yemesi gerekiyor mesela,sabah oluyor biberon arıyorum evde,eğer kirliyse evet yemiş diyecğim...
aslında ben böle unutkan bir insan değilim,hafızam gayet kuvvetlidir,ilkokulda ki arkadaslarımı sıra numaraları ile hala hatırlarım yada komşularımın kaçıncı katda oturduklarını hatırlarım,isim hafızam bu konuda iyi...
ama kuzeyden sonra bir haller oldu bana,hatırlamıyorum.
unutuyorum...
içimden bir ses şöle diyor,beynin öle dolu ki...
çocuklu hayat seni bir hayli yordu,önceden olsa kafanda yapılacaklar sıra halindeydi ve değişik birseyler düşünmek zorunda değildin...programlanmıştın ve onun dışına cıkmadığın için beynin hiç sekte vermiyordu,gunluk oalğan işlerdi,hemde surekli yapman gerekenlerdi ve süper bir potansiyel ile sen bunların hepsini yapıyordun...
ama 15 aydır hayatında bilmediğin bir sey var,program dışına çıktın ve hata veriyorsun diyorum...
bunun üzerine hızla bir seyler yapmam gerektiğine karar verdim...
benim gibi olanlar yada ne olursa olsun unutuyorum diyenler,hafızam zayıf diyenler işte size bir kaç öneri...

GİNKGO BİLOBA:
japon eriği olarakta bilinen mabet ağacının bir çok öyküsü vardır...mesela çok dirençli ağaçlardır,dunyada sadece cennet ağacına es değer olarak görülür...dayanıklılık bakımından hiroşimada  ki patlamada dahi etkilenmemiş ve yasamını surdurmüş yegane canlıdır...
dunyada yasayan bu en eski canlının yaprakları beyin için birebirdir,beyne giden kan dolaşımında damarları temizler,aktif hale getırır,damar felci ve damar setliği görüldüğü vakit,damar spazmını gevsetıcı etkisi görülür...
tam anlamıyla bir kalp dostudur...
surekli dikkat gerektiren işlerde çalışan kişilerin,yoğun ve stresli hayatı olanların,hayat sartları ve iş durumu stres içeren kişilerin bununla oluşan unutkanlığı için ilaçtır...
hafıza ve konsantrasyon guçlüğü çeken öğrenciler için bir kurtarıcıdır,sınav stresi ve okuduğunu unutma belirtileri gösteren öğrenciler dahi rahatlıkla kullanabilir...bunun yanı sıra bir çok faydalı özelliği daha vardır japon eriğinin işte onlardan bir kaçı...
 faydaları:

ala hastalığında ,pigment oluşumuna destektır...
tiroit bezinin düzenli çalışmasına yardımcıdır
zihni açar,yorgunluk ve stresi en aza indirir
beynin beslenmesine yardımcıdır
öğrenme yeteneğini arttırır,özellikle öğrenciler için birebirdir
bağşıklık sistemini güçlendirir
metabolizmayı canlandırır,sindirim sisteminin hızlı çalışmasına faydalıdır
kan sekerini dengeler
anti alerjik özelliği vardır,
kan yapıcıdır,doğal antioksidandır,zihni kuvvetlendirir
yaşlılıkta özellikle alzhemier hastalığında tedavi edici özelliği olduğu gözlenmiştir
iktidarsızlık da dahi etkilidir...

not:bilinen herhangi bir yan etkisi yoktur...
gunde bir yada iki su bardağı tuketilebilir...çay olarak demleme usulu kullanılır,tablet yada kapsul olarakta alınabilir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder