25 Haziran 2011 Cumartesi

SİVRİ SİNEKLER-BÖCEKLER-HAŞERELER

anne olmadan önce sivri sinekler bu kadar ilgi alanıma girmiyordu,onlarla savaşmak bana göre gayet basitti,piyasa sayısız sinek kovucu tabletler,losyonlar vb. ürünler mevcuttu,muhakkak bir tanesi işe yarayacaktı nede olsa...aman hiç mi bişi yapamadım yatar bebem cibinliğin içinde diyordum,ama kıpır kpır huysuz bir bebeğiniz varsa buda mümkün olmuyor işte,tam iki adet devasa cibinlik diktirmeme rağmen ikisinide bir kez bile kullanmak nasip olmadı...
çözüm arayışları içine girdim,ne yapabilirdim...
bebeğime içeriğinde muhakkak bir nebzede olsa kimysal bulunan sinek kovucu zımbırtılardan surmek istemiyordum.çünkü biliyorum ki ne olursa olsun bu kimyasalların insan sağlığı üzerınde ki etkisi küçümsenemez...
eşimle konuşurken aklıma geldi,bilirmisin dedim biz önceden fesleğen alırdık balkonumuza sinek gelmesin diye,işede yarardı üstune üstlük çokta hoş kokardı,sineklerin böceklerin haz etmediği belli başlı kokular vardı bunlar mentollü kokular(okaliptus-biberiye-fesleğen-nane )gibi,limon ,lavanta kokusu...

isterseniz tümünü cam bir kavanoza karıştırın ve içine dilimlenmiş limon ve taze nane yaprakları atın,altınada ufak bir mum,ısındıkça koku heryere yayılacak,hem mis gıbı kokacak hemde sinekler bu kokuya gelmiycek...
yada bebeğinizin yastığına kıyafetıne,minicik bir damla lavanta yağı damlatabilirsiniz,yada limon yağı örneğin...
bebekler için olmasa 3 yas uzerı cocuklar için,kullanmadığınız ama iyice temizliğinden emşn olduğunuz spreyli bir şişenin içine bu kovucu yağlardan katıp,bir mikatr su ile seyreltip vucudunada surebilirsiniz..
evinizde kullanabilirsiniz,aynı sekilde bahcenizde,örneğin okaliptus yağının hava temizleyici özelliği vardır,biberiye yağı sinüsleri açar,lavanta hoş kokusu ile size ferahlık verir,limonun kokusu zihni canlandırır...yani anlayacağınız sınekten korunayım derken diğer faydalı yonlerinden de yararlanıyorsunuz...

örneğin lavanta yağı nın bir özelliği de bit kovucu olarak bilinmesidir,çoğu anne cocuğunun sacında ki biti tanımaz,özellikle kres ve okul döneminde en cok bulaşan hasere bit ve sirkedir,bir şişe lavanta yağı cocuğun sacına yedirilir hava almaz  bir sekilde bağlanırsa bir saat bekleyecek,sonra bit tarağı ile sac taranırsa bitler kolayca sactan ayrılır,lavanta yağı tum bitleri şişirir ve kocaman olurlar...
aynı sekilde sarımsak yağıda sirkede çok etkilidir,hemen öldürür...
birde şöle bir yazı okumuştum,biberiye çalılıklarında kesinlikle kene ye rastlanmamış,eğer ki tatil yapacağınız mekan bol yesillik bir alandaysa ve kene kavusu sizi düşündürüyorsa kesinlike biberiyiye deneyın,bir sise biberıye yağını su ile seyreltıp çocukalrın acıkta kalan kol ve bacak kısımlarına surunuz...
bol sineksiz bir yaz ayı gecirmeniz dileği ile...

1 yorum:

  1. harika ve hoş kokulu fikirler bunlar... :) teşekkürler :)

    YanıtlaSil