16 Ekim 2011 Pazar

ANNE SÜTÜNÜ ARTTIRICI BİTKİLER

Öncelikle şunu sölemem gerekir ,anne sütü bebek için tam anlamıyla bir besin kaynağı,bu kesinlikle tartışılamaz bir gercek,bebeğin tum gelişimi için mutlaka anne sütü alması gerekir...
annenin sütünün üretimi tamamen beyınde başlıyor oncelikle bunu hormonlarımız sağlıyor bizim için,prolaktin hormonu devreye giriyor...
bu hormon devreye girerken bizimde elimizden geldiğinde ona yardımcı olmamız gerekli değil mi,kuzey ilk doğduğunda doktorum şunu sölemişti bana ''sen bir sureci tamamladın,doğa sana yardım etti,doğum vaktın geldi ,bebeğin için en sağlıklı besleyıcı madde tartısılmaz anne sütü ,bebeğini bu gıda ile besleyeceksin ,büyüteceksin...bak hormonlarından hemen devreye gırdı,kuzey anne göğüsü ile tanısınca süt salgılanmaya basladı .şimdi sıra sende olabildiğince dingin olacak kafan,sessiz ve sakin olacaksınidiğer yandan lohusalık buna izin vermıyecek ama savasacaksın,bebeğine sımsıkı sarıl ve sütünü düşün '' demişti...
bu konusmayı daha dun gıbı hatırlıyroum...
kuzey'in kendi isteği ile ben onu dokuz ayına kadar ek gıdasız sadece anne sutu ile besledim,sutum yeterliydi fakat kalitesini artırmak için elimden geleni yaptım ve bildiklerimi uyguladım,şimdi yeni annelerle bunları paylaşmak istiyorum:

*en azından gunde 2-3 litre su tuketilmeli
*bol meyve sebze vıtamın ve protein alınmalı
*süt ve süt ürünleri mutlaka kullanılmalı calsiyum açısından,eğer sut gaz yapıyorsa doktorunuza danısmalısınız laktozsuz sutler mevcut cunku...
*ısırgan cayı( gunde 1-2 fıncan bal ile tatlandırılıp içilebilir),hucre yenıleyıcı ve coğaltıcı etkisi bilinir)
*rezene( gazı alır ,hazmı kolaylaştırır,rahatlatır ve bebek için anne sutunden gecer rahat uyumasını sağlar)
*papatya(sakinleştirici özelliği vardır)
*tane kimyon ve çörekotu(kimyon annede ve bebekde bırıken gazı söker çörek otu ise sütü coğaltır)

bunun dısında bulgurun da sut arttırıcı olduğu denenmiştir ozellikle yesil soğan ile pişirildiği vakit.
yesil yapraklı tum sebzeler çiğ tuketilince sut arttırıcı olduğuda denenmiştir (tarafımca)
 yalnız birde şunu sölemek istiyorum,zaman zaman soruluyor,hamile ve emziren anneler tarafından kullanımı sakıncalı ve hatda yasak olan bitkilerde mevcuttur bnlar hem sutun kalitesini düşürür hemde azaltır işte onlara örnek vermek gerekirse:
*adacayı-nane-maydanoz-tere-kekik-kuzu kulağı-civanpercemi

bol sütlü günler dilerim anneler:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder